followers :)

do like this blog :)

20111219

INSYALLAH (Y)



lagi tak sampai 2 minggu lagi habis la cuti untuk tahun 2011.
so, bila dah form 5 kan. banyak benda kena fikir.
aku berharap sangat semangat yang aku rasa masa cuti nak jadikan tahun form 5 jadi yang terbaik ni kekal sampai aku ambil SPM.
takut pulak kalau jadi hangat tahi ayam je kan.
paling spoil la kalau macam tu.
aku dah faham kenapa final form 4 aku teruk even aku dah usaha gila vavi.
sampai aku rasa effort aku sia-sia je.
bila fikir balik, aku sedar.
sebab 2 month before final baru aku mula nak rajin ibadah semua.
kalau tak main pakai tinggal je. -.-'
so, aku ambil pengajaran dari situ.
parent aku selalu cakap,

''setiap effort yang kita buat tu, Allah tak akan sia-siakan kalau kita dampingkan dengan doa.''

kalau asyik effort je tak guna, kalau tak minta kat Allah.
betul jugak. kita tak boleh la nak buat semua sendiri.
Allah ada dengan kita, minta je kat Dia.
so next year, aku harap keyakinan aku ni tak hilang sampai aku ambil SPM.
as long aku yakin, kalau aku effort plus dengan doa,
insyAllah,
aku dapat apa aku nak :)
amin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...